Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
En av många aspekter på det faktum att vi lägger oss i det vi ej har att göra med emedan vi blunda och tiger inför det vi borde lägga oss i ...


Att tala är inte silver ...

... och
att tiga är inte guld!

De flesta som hävdar
att så är fallet
är de som
även om de ej så känner
borde känna att de står i skuld ...

Ty det är bakom stängda dörrar
och eller 
i tystnaden och tigandet
och de ridåer
de såväl tillsammans
som var för sig
skapar
för att dölja
och undangömma
de själar
vilka de förtrycker och kapar ...

Något vilket ej
skulle kunna ske
om inte alla omkring
väljer att tiga
om det som de faktiskt
oundvikligen måste
ha hört och ser ...

Kan inte låta bli
att tänka på
vad mycket lidande
som skulle kunna undvikas
om fler kunde inse
att tiga inte ens är silver
men att tala
är värt oändligt mycket mer
än allt guld ... 




Övriga genrer (Pastisch/Hommage) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 472 gånger och applåderad av 20 personer
Publicerad 2015-07-06 23:14



Bookmark and Share


  Margit Grell VIP
Så sant!
2015-07-07

  Anna*
Helt sant och visst men samtidigt är priset högt då man avslöjar sådant som andra vill tiga om. Applåderar din text
2015-07-07

    ej medlem längre
Applåder, underbar.
2015-07-07

  Elaine.S VIP
Tankeväckande och det är bra
2015-07-06
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP