Jag är en förkämpe och i teori och praktik sann tillämpare
för och av verklig jämlikhet på alla nivåer och utifrån alla aspekter
i hela samhället, globalt, glokalt och individuellt ...
Tror det är hög tid att utrota det manliga könet ...
... utifrån den
vetenskapligt grundade sanning
om vår rådande verklighet
vi dagligen får oss definierad
kring hur 98 procent
av allt våld
tillsammans med
den totala ojämlikheten
till männens fördel
och all annan ondska,
orättvisa och annat
männen står för
i vårt samhälle ...
Om nu någon
skulle vara oklok nog
att ifrågasätta denna sanning
i allmänhet
och mot all förmodan
jämväl sunt förnuft
föra i odiskutabelt bevis
att verkligheten ej så ser ut ...
... så är det ju
blott bara att peka på
hur alla oförrätter
män i andra delar av
vår omvärld gör sig
skyldiga till
ser ut ...
Nej, det är
sannerligen hög tid
att radera det manliga släktet
från mänsklighetens världskarta
så att kvinnorna
äntligen och slutligen
slipper allt lidande
och får sin absoluta kvinnofrid
förverkligad och förevigad
från och med nu
till tidens slut ...
Liten, liten undran
dock inom mig
inför denna tanke
stilla tyst
gror, växer
och håller på att slå rot ...
- Vad gör kvinnosläktet
när de kommer till insikt om
att de vars expertis de lyssnat till
de allra flesta vara och en
mot bakgrund av de
faktiskt irreversibla konskvenserna
visar sig med förmildrande omskrivningar
ha varit intet annat än en urbota idiot?
En fullständigt absurd undran
det förstås är ...
Så förbannat absurd
att det borde rendera
eliminering av mitt konto här ...