Felet äntligen avhjälpt! Men den första frågeställningen kvarstår då jag gärna vill veta
hur det faktiskt är o tror att det finns någon som verkligen vet just här ...
Är det någon som vet om ...
... det är möjligt för någon
utomstående att hacka sig in i
och använda någon annans IP-Telefoni via Bredband?
Inledande frågeställning ovan kvarstår!
Försökte få utsignal på min hemtelefon
från 17-tiden igårkväll fram tills denna text
kom på pränt,
utan resultat men med brus i bakgrunden.
Samtidigt som det var upptaget när man ringde på hemnumret ...
Nytt protokoll till routern och lite omstarter och reset, fixade
så att telefonen går att använda igen sedan 09.15 denna onsdag morgon
den 20:e januari 2016.
Tacksam för alla tips jag fått från flera håll här sedan igår kväll ...
Fick kontakt med Tekniska supporten när de öppnade nu på morgonen
och med lite konstruktiv interaktivitet lyckades jag få dem att göra sin del
för att lösa problemet.
Stundom undrar jag dock stilla tyst inom hur sjutton operatörerna
lyckas få systemen att fungera överhuvudtaget i allmänhet
och hur de lyckas få behålla befintliga och få fler nya kunder
i synnerhet - Med tanke på bristande information, tillgänglighet
och kompetens men även bemötandet man får vid kontakt
som avser sådana här problem ...
Kram
Peter