Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Lite tankar ... Mellan de första två strofernas extrempunkter finns det självfallet även i min värld en gråskala - men då flödet inte handlar om just det utan om någonting där dessa strofer blott tar upp ett par av oändligt många varianter av skribent-na


En del skriver mycket ...

... men lever väldigt lite
i verkliga livet ...

En del skriver lite
men har ett verkligt liv
fullt av upplevelser, äventyr
och allt annat man kan tänka sig ...

En del skriver
fantastiska texter i alla 
tänkbara och otänkbara former
strider mot gällande
och skapar helt nya normer ...

En del skriver rent nonsens
men gör det väldigt bra ...

Andra skriver hellre än bra ...

Men oavsett om du har
något att berätta eller ej
så är dina skriftade ord
något som är din egen grej ...

... vilka ibland når ut till flera
och stundom till och med berör mig ...

Det jag vill säga med detta flöde
är att vår tillvaro såväl virtuellt
som i verkliga livet vore rätt öde
utan alla olika former 
av skriftade ord
oavsett om de följer 
eller strider mot alla normer ...

Olikheterna i vårt skrivande
tycker jag är stimulerande och bra
så fortsätt skriva så som du känner
oavsett hur andra tycker och tänker ...

Ty även om det du skriver
kanske inte förmår nå fram och beröra mig
så kan du lita till
att det alltid finns någon eller flera andra
som berörs av dig
och som dina ord fortsatt läsa vill ...




Övriga genrer (Pastisch/Hommage) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 370 gånger och applåderad av 18 personer
Publicerad 2016-01-23 19:05



Bookmark and Share


  ResenärGenomLivet
Bra uppmaning...alla är vi olika...
2016-01-26

    ej medlem längre
Skrivandet i sig berikar förmodligen.
Ett rikt liv uteslutet inte att man skriver.
För mig personligen är poesi vila och avkoppling.
2016-01-24

    ej medlem längre
En del läser lite...

En del läser fantastiska texter...

En del läser rent nonsens...

Andra läser hellre än bra...

;)
2016-01-24

  agneta pichler


klokt skrivet
av poeten som vet

ty
vi skriver ofta nonsens
brett och käckt

drömmar ej uppfyllda
om saker vi vet :)

så du dem alla kan läsa
förtjusas eller neka

tack för att du finns Peter
här på poeter
2016-01-23

  Annie b'larsson VIP
Jag reagerade faktiskt också på det, huruvida människor lever ett rikt liv eller tvärtom, beroende på om de skriver mycket eller lite. Vem bestämmer vad som ska kallas ett rikt liv och vad det är för något.

Men du kanske inte alls menar så. Känner dig som en sympatisk person.
2016-01-23

  Micael Axelsson
Har sagt det förr, och säger det igen: Det är oerhört inspirerande att få läsa dina Brandfacklor - de har alltid något att säga.
2016-01-23

  Valkyria-Fatale VIP
citerar: "En del skriver mycket ...

... men lever väldigt lite
i verkliga livet ...
En del skriver lite
men har ett verkligt liv"

Håller inte med. Det är ett antagande. Vi vet inte vad som försiggår i andras liv bakom skärmen. Vad dessa upplever, hur de lever, njuter eller inte. Men förstår (antar) att det är en generalisering.

Sorry, jag reflekterade just på de orden i din text. Kunde inte låta bli att reagera. Men du är ödmjuk, och det var en berörande text, med ett budskap, som triggade mina sinnen. // V-F


2016-01-23
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP