Lite tankar ... Mellan de första två strofernas extrempunkter finns det självfallet även i min värld
en gråskala - men då flödet inte handlar om just det utan om någonting där dessa strofer blott tar upp ett par av oändligt många varianter av skribent-na
En del skriver mycket ...
... men lever väldigt lite
i verkliga livet ...
En del skriver lite
men har ett verkligt liv
fullt av upplevelser, äventyr
och allt annat man kan tänka sig ...
En del skriver
fantastiska texter i alla
tänkbara och otänkbara former
strider mot gällande
och skapar helt nya normer ...
En del skriver rent nonsens
men gör det väldigt bra ...
Andra skriver hellre än bra ...
Men oavsett om du har
något att berätta eller ej
så är dina skriftade ord
något som är din egen grej ...
... vilka ibland når ut till flera
och stundom till och med berör mig ...
Det jag vill säga med detta flöde
är att vår tillvaro såväl virtuellt
som i verkliga livet vore rätt öde
utan alla olika former
av skriftade ord
oavsett om de följer
eller strider mot alla normer ...
Olikheterna i vårt skrivande
tycker jag är stimulerande och bra
så fortsätt skriva så som du känner
oavsett hur andra tycker och tänker ...
Ty även om det du skriver
kanske inte förmår nå fram och beröra mig
så kan du lita till
att det alltid finns någon eller flera andra
som berörs av dig
och som dina ord fortsatt läsa vill ...