Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
En återkommande känsla ...


Känner mig lite förlägen ...

... inför 
den uppkomna insikten
om att jag är lite vilse
efter att ha förlorat såväl
riktning som perspektiv
på det som en gång varit
och ännu borde vara mitt liv
någonstans längs vägen ...




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 712 gånger och applåderad av 17 personer
Publicerad 2016-01-24 22:05



Bookmark and Share


  Ingrid Trolle
Alla går förr eller senare
vilse på alla de spår och
vägar man har att välja
mellan som människa.
Det kallas livserfarenhet.
I denna kortare text har
du lyckats mycket bra!
2016-01-25

  Annie b'larsson VIP
Vem är inte vilse..Finns ett ordspråk: "En glänta i skogen kan endast hittas av den som gått vilse."
Det är starkt våga visa hur man känner.
2016-01-25

  Nellie629
fånga chansen!
utav frihet!
chansen att hitta sitt verkliga jag
det som aldrig förlorar sitt tar
så greppa hatten
ut i natten
främmande vatten
allt är som det ska va!

(missförstå mig rätt här, menar inte att va okänslig, vill bara dela min vinkel)
2016-01-25

    ej medlem längre
"Vilse är fri" var det någon som sa. Du beskriver väl sårbarhetskänslan när man förlorat kontroll. Men då kan det ju komma nya vägar ........
2016-01-24

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Att förlora kompassen händer alla ibland och under tiden man letar,finner man kanske en ny och intressantare väg,som man kanske kan benämna,självinsikt väl grundad på liivserfarenhet som i slutänden blir till "livsvisdom"
2016-01-24
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP