Bara en liten reflektion ...
Våren är en tid ...
... när naturen
och vi själva
vare sig vi
den älskar eller ej
får det väsentligaste
att åter vakna till liv ...
Våren är
alldeles underbar
för dem som ännu har
ett inte allt för
eroderat känsloliv kvar ...
Emedan
den är
intet annat
än ett veritabelt helvete
för dem som ej
längre någon tilltro
till livet har kvar ...
Ty för dem
är våren den tid
då behovet av
allt det som våren hör till
vaknar till liv
bara för att fullständigt förstöra
varje liten gnutta av
väl artifisciellt upparbetad
acceptans
ägnad att ge sin sinnesfrid
åtminstone en liten chans ...
För mig
är våren
alldeles underbar
på alla sätt och vis
när du som är
den dig jag söker finna
i mitt liv
inger mig hopp
om att du kanske, kanske
snart en dag eller natt
kommer att vara här hos mig ...
... så där alldeles
nära, tätt intill
för att du vill
älska med mig
och få bli älskad
så som bara jag
kan älska dig ...
Men förutan dig
är våren
så ock för mig
ett helvete på vår jord
vilket ej kan beskrivas i ord ...
... och i det närmaste
vad jag då känner
borde ställas till ansvar
och dömas för försök till mord ...