Lite trött och inte riktigt på topp - men behövde ändå sätta ord på det här ...
Att vara generös, lyhörd ...
... och ständigt
bjuda på sig själv
och sin tid
åt andra
behövande
är gott i sig ...
Men du bör
definiera
åtminstone inför dig själv
vad behövande
som begrepp
har för innebörd och mening
för att kunna prioritera
vem eller vilka
som du bjuder på dig själv till
och ger av din tid ...
Ty behövande
finns det väldigt många av
men alltför många
tar för sig
av andra människor
och tar upp deras tid
bara för att de kan,
får möjligheten
och framför allt
för att det inte kostar någonting ...
... inte för att de egentligen har
något behov som de inte själva kan
ta hand om och fylla på egen hand ...
Till dig som är den som
bjuder på dig själv och din tid
vill jag säga
- Var lite mer sellektiv
med din generositet, lyhördhet
och betänk att även du själv
har behov som behöver tillfredsställas
och att den tid livet tilldelat dig
är begränsad och bara kan prioriteras av dig ...
Ty annars finns det snart inte så mycket kvar av dig
och de som dig älskar, tycker om och bryr sig om
får inte möjlighet att ge dig det du behöver
och att få det de behöver från dig
eftersom du inte har tid över ...