Tänker på alla dessa tankar och funderingar ...
... vilka ej
uttalade
eller
befästa i
skriftade ord blir ...
Men som
borde så få bli ...
Jämväl
tänker jag på
alla dessa
tankar och funderingar
som borde
just blott bara
tankar och funderingar få förbli ...
... Men som vi
finner så lätt
att befästa i
såväl
uttalade som skriftade ord
i alla tänkbara och otänkbara former ...
Som om det vore en naturlig följd
av vår samtids
allt mer utvecklade
icke alltför socialt kärleksfärgade
fördomsbaserade
konventioner och normer ...
Begrundar stilla tyst
inom
när det ska komma att hända
att vi får ser något litet tecken
som visar på att utvecklingen
är på väg att vända ...
Tänker dock lite som så
att medan jag förändringen väntar på
får jag börja med mig själv
och sprida förändringen
genom och via
de mina nära och kära
och hoppas på
att den så småningom
vidare till fler förmår bära ...