Det bara är en sådan dag idag ... Behövde sätta ord på en del av överskottet av känslor
någon en gång väckte och lämnade kvar ... Men visst finns det en liten, liten förhoppning om
att jag ska bli överraskad av den dig som verkligen är ämnad för mig någ
Tänker på dig som fyllde din längtan ...
... med mig
och all den kärlek
du väckte för dig ...
Du fick mig
att känna
det som om
jag vore ämnad för dig ...
... för att få tillgång
till varje litet
skrymsle och vrå
inom hela mig ...
Men när din längtan
väl var fylld
och du fått
allt du vill ha ...
... du gick tillbaka
till din väntande framtid
och lämnade mig
med brustet hjärta
och förlorat förtroende
ensam kvar ...
Läker så sakteliga
och är nog snart tillbaka
till den jag en gång var
innan dig ...
Men såren
du efterlämnade
må vara läkta
men minnet av dig
lever kvar
inom varje litet
skrymsle och vrå
inom hela mig ...
... och gör det ej
så där alldeles lätt
för den som för mig
är ämnad
och alldeles rätt
när hon väl visar sig
att lyckas övertyga mig
om att hon också kan
fylla min längtan ...
... efter den äkta kärleken ...
Den som är
för att bli, bestå
och förbli
mellan oss två
som kvinna och man ...
... på alla sätt och vis ...
Försiktigtvis
kommer jag känna
efter och ta
mycket försiktiga steg ...
... ett litet itaget ...
... intills dess
att jag känner
i varje skrymsle och vrå
inom hela mig
att hon ej
är någonting
i närheten av
att kunna bli en repris
av den känsla
du väckte inom mig
för att du blott bara
behövde få fylla
den längtan som fanns
för stunden inom dig ...
Det enda
jag just nu
med säkerhet vet
är att den äkta kärleken
finns
och ej blott bara
är en känsla jag minns ...
... och att den dig
som för mig är ämnad
en dag kommer att komma
för att stanna och förbli
tillsammans med mig ...