En kommentar som jag känner är relevant för fler än den jag skrev den till ... - Publicerad här tidigare i oktober 2011
Meningen med livet ...
Livet är vad vi gör av kärleken - till
oss själva, varandra och inte minst till
livet självt ...
Ett annat sätt att se det hela är mer
krasst
- Livet är någonting vi inte överlever
hur gärna vi än det vill ...
Eller så kan livet vara just vad vi gör
av kärleken på vägen genom våra liv ...
Vet bara en liten sak som är absolut
säker om livet - vi kan inte leva våra
liv genom orden vi förmedlar här ...
... Vi måste leva våra liv och det vi
känner på riktigt i verkliga livet
utanför nätets virtuella värld ...
- Ty annars blir orden vi skriftar utan
verklig mening och innebörd ...
Själv måste jag leva ett verkligt liv
för att ha någonting att skriva om och
för att överhuvudtaget få inspiration
att skriva ...
- Men kärleken är för mig själva grunden
för livet
och allt det som är oss av tillvaron
givet ...
... här och nu ... inte det som varit
eller kanske eventuellt kommer att kunna
bli ... Utan det är vad vi gör av
kärleken i livet här och nu som fyller
våra liv med verkligt innehåll och
mening ...
... Något jag saknar mycket!