Ett flöde tankar som kom till skriftad form genom en privat brevkonversation med en någon jag betraktar som en vän men som jag inte känner helt än ... publicerad tidigare här i juni 2013
Något om vänskap ...
Vänskap är inte någonting
vi väljer i vårt liv
även om vi så kanske gärna vill tro ...
Vänskap möter vi i olika former
under synnerligen varierande
förutsättningar och omständigheter
på vägen genom vårt liv som helhet
i allmänhet
men i vår vardag och det vi gör för stunden
i synnerhet ...
När vi begåvats med intuition
och lärt oss att lita till den
blir sannolikheten så mycket större
att vi känner igen en vän
när och var vi än väl möter någon som
är
eller skulle kunna bli
och vara
en verklig vän ...
- ... även långt innan
vi ens på riktigt har fått möta
och lära känna den ...
I det vi skriver och förmedlar
i våra flöden här
visar en del av oss,
men långt ifrån alla,
mer än vi tror av och om oss själva ...
- Om vilka vi som människor är ...
När vi sedan skriftas vid
mer direkt med varandra
- antingen som en konsekvens
av det vi läst
men också
när vi tar kontakt och utväxlar tankar
på grund av någonting helt annat ...
... så kommer det att handla mer
om närvaro och mental förmåga
till uppmärksamhet/perception
än om intuition
för att vi ska kunna känna
om det är en bekant
eller
en potentiell vän
man funnit i denna person ...
Kram
Peter