... skulle jag kunna
älska med dig
morgon
middag
kväll
likväl
igår som idag
i flera år
Ty ingenting
är vackrare för mig
än att
tillsammans med dig
få
gråta alla glädjetårar
och skratta alla våra skratt
Dag som natt ...
Du får
om du vill
för mig finnas till
Ty det finns ingenting
jag hellre vill ...
Om än jag för stunden
mest av allt
önskar mig
att den dig
jag här talar till
som för mig är ämnad
hjälper till
att återföra
den detalj
i detta sammanhang
vilken jag låtit
få förbli utelämnad
Ty ännu vet jag ej
vem denna den dig
som är ämnad för mig
ens är
Om än jag hoppas
att snart dig få möta
du underbara, vackra
fina alldeles för söta
som jag så innerligt
önskar en dag för evigt
få hålla så kär
Du fattas mig!
Men än mer
jag från djupet
av min själ
och det allra innersta
av mitt hjärta
känner att jag behöver
inte bara få visa att
utan även få uttala
hur mycket jag älskar dig ...
Söker genom affirmation
få min önskan om dig
förverkligad och bekräftad
Så känn dig välkommen
när helst du så vill
för mig visa att du finns till
En Midsommarafton
som den det är
här och nu idag
finns det nog ingen man
som mer än mig
skulle välkomna dig
än den hopplöst obotlige romantiker
som utan undantag
på någon som dig
ständigt ännu väntar
varje dag ...
____________________________
Tillkom och publicerades här midsommarafton 2012
men det förmedlade innehållets mening och innebörd
får nog betraktas som i och av tiden oförbundet ...
- idag 2020 finns du i mitt liv men Corona-tider håller oss isär ...