Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Det min föregående text om Ukraina och Putins intentioner och bristen på såväl våra som andra länders reaktioner ... Läs den! ge mig tron tillbaka på mänskligheten ... tillkom i mars 2014 här men vädjan är ännu aktuell ...


En liten oförsiktig undran ...

... gror allt annat än
stillsamt inom mig ...

- Hur kommer det sig
att ju mer relevant och angeläget
det jag förmedlar i skriftad form är
och det jag berör handlar om 
någonting som är väsentligare
än den lilla värld som vi 
befinner oss i här ... 

... desto färre läser 
och tar till sig det jag förmedlar
och ännu färre kommenterar
eller ens applåderar ...

Ser dock att antalet läsare 
är tämligen konstant
jämfört med de textflöden
där applåderna är frekventa
och kommentarerna likaså ...

Min undran är också lite som så
- Är världen så otäck att ta till sig ändå?
Ja, så att vi låtsas som om vi inte ser
för att slippa kika utanför vår lilla garderob ... ?

Vill inte tro att det är så ...

... men undrar gör jag ändå ...

 




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 105 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2024-12-31 04:32



Bookmark and Share


  BenGust VIP
Kan vara svårt ta till sig det negativa när flödet är så stort. Men varför avreagera sig med att sinsemellan gnabbas om just ingenting?
2024-12-31

  Kungskobran VIP
Konstigt för mig är det tvärtom
2024-12-31

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
De flesta är tysta,eller kanske mål-lösa och har oftast fullt upp med sina egna inbördes krig om småsaker vilka i jämförelse med världen i övrigt ter sig näppeligen småaktigt.
2024-12-31
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP