Har uttryckt det här på annat sätt tidigare i andra flöden, men på förekommen anledning kände jag att ett förtydligande kan vara på sin plats ... Det var i mars 2014 men innebörden i flödet saknar bäst före datum.
Förlåt mig för att jag ej ...
... har den goda smaken
och heller ej visar dig
tillräckligt med hänsyn ...
... genom att jag
stundom underlåter
att knipa min käft
och skrifta om
det där som berör ...
... det som är mig
och min egna situation ...
- Men även om
det dig stör
att jag fångar och får
uppmärksamhet
bekräftelse och förståelse
för såväl min situation
som hur jag faktiskt mår ...
Det vare sig är
eller har någonsin varit
min avsikt
att konkurrera
vare sig med dig eller någon annan
om vems situation
och mående som är sämst
och eller som är värd
mest uppmärksamhet
bekräftelse och förståelse
från omvärlden ...
- Men även jag
måste stundom få
uttrycka i skriftad form
hur jag har det
och hur jag mår ...
... Om inte annat
för att själv få en bättre
överblick
om i vilket skick
jag egentligen är ...
Ofta är det först när
jag skriftat ner
vad det är jag inom mig
känner och ser
vad det egentligen är
som händer och sker
såväl inom mig själv
som i den omvärld
vilken omger mig ...
- Men att jag
berättar om hur jag mår
betyder ej
att det skulle vara
mindre synd om dig ...
Jag bryr mig faktiskt om dig
även när jag måste få uttrycka
att det för stunden är lite tufft
och att hälsan inte är så snäll med mig ...