Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Har uttryckt det här på annat sätt tidigare i andra flöden, men på förekommen anledning kände jag att ett förtydligande kan vara på sin plats ... Det var i mars 2014 men innebörden i flödet saknar bäst före datum.


Förlåt mig för att jag ej ...

... har den goda smaken
och heller ej visar dig
tillräckligt med hänsyn ...

... genom att jag 
stundom underlåter
att knipa min käft
och skrifta om
det där som berör ...

... det som är mig
och min egna situation ...

- Men även om
det dig stör
att jag fångar och får
uppmärksamhet
bekräftelse och förståelse
för såväl min situation
som hur jag faktiskt mår ...

Det vare sig är
eller har någonsin varit
min avsikt
att konkurrera 
vare sig med dig eller någon annan
om vems situation
och mående som är sämst
och eller som är värd
mest uppmärksamhet
bekräftelse och förståelse
från omvärlden ...

- Men även jag
måste stundom få
uttrycka i skriftad form
hur jag har det
och hur jag mår ...

... Om inte annat 
för att själv få en bättre
överblick 
om i vilket skick
jag egentligen är ...

Ofta är det först när
jag skriftat ner 
vad det är jag inom mig
känner och ser
vad det  egentligen är
som händer och sker
såväl inom mig själv
som i den omvärld
vilken omger mig ...

- Men att jag 
berättar om hur jag mår
betyder ej
att det skulle vara
mindre synd om dig ...

Jag bryr mig faktiskt om dig
även när jag måste få uttrycka
att det för stunden är lite tufft
och att hälsan inte är så snäll med mig ...




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 76 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2025-01-06 08:20



Bookmark and Share


  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Så länge Kay Polack inte vilseleder ifrån en akut situation som behöver mer realistisk uppmärksam praktik än att inbilla sig att solen skiner även om det regnar finns det hopp om att man tar fram paraplyet istället för solglasögonen.
2025-01-06
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP