Det är dags att vi alla, var och en för sig, tillsammans i gemenskap börjar ta strid för såväl våra rättigheter som våra skyldigheter gentmot våra demokratiskt valda politker och tillhörande myndigheter ...
Det finns nästan ingen som tycker om ...
... att behöva bli
alltför påmind om
analogin i och kring
Kejsarens Nya Kläder
i förhållande till
till inte allt
men likväl
merparten av allting
i vår samtid
som vi väljer
att blunda för
i tid och otid ...
... för vår sinnesfrid ...
Men sanningen är den
vad vi än tycker
tänker och vill ...
... att vårt agerande
idag liksom precis så som förr
bekräftar det talessätt
vilket förmedlar ...
- Att verkligheten oftast
överträffar dikten ...
Jag vill gärna lägga till
... med råge ...
... kanske just därför
att vi inte ens förmår
vågar eller vill
öppna den dörr
som för oss
sedan länge stängts till ...
För det vi ej ser
är någonting
vi kan låtsas som
om det inte sker ...
Själv avskyr jag
att mötas av en stängd dörr
eftersom jag har alltför
stor och smärtsam erfarenhet
av hur livet kan vara där innanför ...
... när alla andra
nöjer sig med att det
ser ut att vara som det ska ...
Till och med riktigt bra ...
... när man står utanför
och bara ser och hör
det som presenteras
i regisserat välordnad form
från dem som leder och styr
utvecklingen kring det
som händer och sker
bakom denna aktuella
och inte alltför speciella
stängda dörr ...
En dörr
som liksom många andra
lika stängda dörrar
är så på grund av
samma
fördolda tvång och krav
vilka rådde förr
bakom var och varannan
på den tiden
lika stängda dörrar ...
... Allt för att inte störa
den utanför rådande sinnesfriden ...
_________________________________
Tillkom här i mars 2014 men torde sakna
bäst före datum ...