Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
En liten reflektion efter en synnerligen trevlig eftermiddag! Det var i maj 2014, men lika trevligt och tankeväckande när helst i tiden det händer ...


Att få möta någon man känner igen ...

... någon som man vet
varit en människa 
vilken kunde ha varit en vän
redan för decenier sen ...

Det väcker minnen
av allehanda slag
Inte på något sätt
minnen som ger
någon som helst känsla
av obehag ...

... blott bara
minnen som
blir lite för många
på en gång
för en och samma dag ...

Att få möta dig idag
kändes väldigt bra!

Kanske den vänskap
vi ej utvecklade 
då för så länge sen
kan bli inför 
den tid som vi har kvar ...

Tack för en trevlig 
eftermiddag, min vän!

 




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 63 gånger och applåderad av 5 personer
Publicerad 2025-07-06 04:43



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP