Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Appropå valet i höst och vänstervågens hängivenhet - Önskar fler kunde se vad det är de lägger sin röst på utifrån det som faktiskt är krass verklighet! Det var i maj 2014 - idag en viktig påminnelse inför nästa års val ...


Rapport från verkligheten ...

... som känns 
på alla sätt och vis ...

Ett avgörande beslut
avseende en kille
på snart 17 år
och hans framtid
väntar 
på att fattas
om ett par dar

på ett underlag
vars innehåll 
ingen verkar ha 
riktigt seriös koll ...

Andrahandsinformation

och ostyrkta misstankar
blandas med fakta
som vore det i sig
också bestyrkta fakta ...

Trotts att lagen 
föreskriver att 
var och en är oskyldig
intill dess motsatsen bevisats ...

Ringer
får inget svar
Lämnar telesvar
att det är väsentligt
att jag får tala med
personen som lämnat 
underlag till rapporten
Skickar sms med samma besked ...
Inget svar ...

Lyckas få sms-kontakt
nu på förmiddagen
och får besked om
att hon ringer mig till lunch ...

Klockan kvart i två
men ingen ringt ändå ...

Efter ytterligare ett antal
sms-påstötningar om
att läget är akut
ringer hon 14.30 ca till slut ...

- Är på utflykt i storstaden
med väninna och ätit lunch
Rapporten är inte hennes ansvar
Underlaget hon skickat in
får jag kopia av per mail på söndag
Där framgår klart och tydligt
att det är andrahandsinformation
som rapporten i de tveksamma delarna
bygger på ...


Frågar vilken del av viktigt
hon inte uppfattat i mina 
idoga försök att henne nå
under ett dygn eller mer än så ...

Svaret jag får
är att hon har varit upptagen
med att trevligt med sin väninna
och inte prioriterar jobb då ...

Hur i helvete 
kan svenska folket
acceptera att tjänstemän
på olika nivå
inom en myndighet
våra liv många gånger
är beroende av
fungerar så`?

Om inte detta
sätt att prioritera
är uppsåtligt tjänstefel
Finns det överhuvudtaget
någon tjänsteman
som på grund av tjänstefel
någon som helst ansvarspåföljd
någonsin kan få?

Lagen säger en sak
men kommunala myndigheter
har ju sina egna rutiner
och följer inte den lag
som övriga har att följa ändå ...

Kommunalt självstyre gäller
och är en helig ikon
i vårt samhällssystem
och dess konstruktion ...

Men inte enligt den verkliga lagen
i allmänhet
och än mindre enligt lagens anda och syfte
i synnerhet ...

Likväl är den stora majoritetens 
fullständigt likgiltighet
och därmed bristande engagemang
det enda som ger dessa myndigheters
tjänstemän deras fullständigt
lagvidriga handlingar och prioriteringar
deras legitimitet ...

Obs! Jag bor i en sedan 100 år
Sosse-styrd kommun ...

Inte en borgare i ledningen
mer än tillfälligt sex månader
efter förra valet 
innan två trojaner 
gick över till oppositionen
och allt återgick 
till den 100 åriga traditionen ...


 




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 58 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2025-08-08 05:15



Bookmark and Share


  Kungskobran VIP
Låter som det vore i Frankrike
2025-08-08
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP