När vi bedömer framtiden utifrån trender på tre till högst fem år och ser det som sannings grundande inför de beslut inför framtiden som förestår ... Så borde fler känna oro inför det som sker ... I juni 2014 tillkom detta flöde - idag har jag överlevt
Tio år av mitt liv ...
... men blott bara
den den allra senaste
tio-års-perioden
är vad som utgör
den bedömningsgrund
som min framtid
på olika sätt och vis
obevekligt avgör ...
Eftersom det är
den tid
som information
enligt offentliga
lagringsdirektiv
ska finnas tillgängliga
i berörda arkiv ...
Att de tio år
som denna senaste
tio-års-period föregår
innehåller den information
som borde vara mer avgörande
för att förklara
allt det som hänt
under senare år ...
... Det är någonting
som dagens akademiska
tjänstemannakår
oavsett utbildningsnivå
vare sig kan, vill eller ens förmår
att vare sig inse eller förstå ...
Och det är ingenting
som är oförklarligt för mig
eftersom långsiktighet
och djupanalys
enligt de senaste trettio årens
utbildningstraditioner
och vetenskapliga rön ...
... förutom att vara
beroende av kön
ej är relevant
vad avser information
som ligger mer än högst
tio år bakåt i kön
till arkivet
vilket rymmer
allt som är värt att veta
om detta
för oss alla var och en
enskilt så närvarande livet ...
Att livet
är någonting vi ej
någonsin får ta för givet
är en insikt i sig
som många gånger
räddat nyfikenheten
och uppmärksamheten
jag har på livet ...
... Något som
varit en räddning i nöden
vilket hjälpt mig
att mer än blott ett par gånger
lyckas med att lura döden ...
Men när jag alltmer
tvingas stå och se på
när stora delar av mitt liv
för var dag
raderas ut
ur befintliga
för min framtid
livsnödvändiga arkiv ...
Då växer paniken
stilla tyst inom
varje litet
skrymsle och vrå
djupt ini mig ...
... ty förutan
mycket av det
som nu raderas ut
tar en stor del
av min historia
och därmed
så ock min identitet
alltmer helt slut ...
Vilket lämnar mig
utan svar på vem jag är
när du vill få veta mer
om den mig du här och nu ser ...