Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Inspirationskälla Ms Herward's text ''Är vi inte här för att förbättra vårt skrivande?'' Min kommentar får lov att bli egen text på min sida ... Tillkom här i augusti 2014 men i sak väl värd att påminnas om också idag.


Reflektion kring en del varför vi är medlemmar här ...

... som jag fick efter att ha läst MS Herwards utmärkta
textflöde där hon förmedlar sin inställning och sina
förväntningar på poeter.se ...
Insåg snabbt att min kommentar till hennes flöde
lika gärna kunde ha varit till vem annan som helst
som uttryckt sin inställning till poeter.se 
och inte specifikt enbart var relevant för hennes text!
Därför har jag redigerat och publicerat min kommentar
som en egen text här på min egen sida ...


 Att vi ska respektera varandra 
och det vi läser,
håller jag fullständigt med dig om! 

Men! 
Poeter.se är inte skrivarskola 
i första hand
men tack vare den bredd 
vad avser
ålder, kön, nationalitet
och alla andra tänkbara aspekter
vilka bidrar till att göra oss var och en
till de unika individer vi är,
så är poeter.se ett forum
där mångfalden skapar förutsättningar för alla
att finna inspiration till
och att få lära av skrivandet här ... 

Därigenom får nya skribenter
och så ock övriga medlemmar
oberoende av erfarenhet
möjlighet till att finna förutsättningar
till att kunna utveckla sitt skrivande!

Att lära känna den som skriver 
eller ej 
det är oväsentligt för många

Men för många andra är det just det
att kunna få möjlighet
till att lära känna författaren bakom de skrivna orden som 
skänker verklig mening och innebörd
i de lästa publicerade orden ... 

Om du önskar
att det ska vara irrelevant
vem du är,
vad du gör
och eller vilket kön du tillhör,
så är det precis lika ok
som det är för dem som tänker på annat sätt
kring sin närvaro här ... 

Det väsentliga är
att vi alla var och en
respekterar varandra
och de olikheter och olika synsätt vi representerar. 

För mig
är texten i sig sällan 
någonting som når fram fullt ut 
och får verklig mening och innebörd 
om jag saknar någon som helst insikt om
vem som författat densamma!

Men det är som det är för mig - inte alltid men oftast ... 

Respekterar din inställning 
till och dina förväntningar på poeter.se. 

Hoppas du också respekterar min!




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 68 gånger och applåderad av 6 personer
Publicerad 2025-11-28 18:33



Bookmark and Share


  BenGust VIP
Ja, unikhet behövs oftare lyftas fram.
2025-12-02

  Skrivmaskin VIP
Bra, alla är vi olika alla behöver uttrycka sig. Vi är på olika nivåer med olika erfarenheter. Din text är mycket inspirerande. Sätter igång geniknölarna. Tankeverksamheten. Kul!
2025-11-28
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP