... som jag fick efter att ha läst MS Herwards utmärkta
textflöde där hon förmedlar sin inställning och sina
förväntningar på poeter.se ...
Insåg snabbt att min kommentar till hennes flöde
lika gärna kunde ha varit till vem annan som helst
som uttryckt sin inställning till poeter.se
och inte specifikt enbart var relevant för hennes text!
Därför har jag redigerat och publicerat min kommentar
som en egen text här på min egen sida ...
Att vi ska respektera varandra
och det vi läser,
håller jag fullständigt med dig om!
Men!
Poeter.se är inte skrivarskola
i första hand
men tack vare den bredd
vad avser
ålder, kön, nationalitet
och alla andra tänkbara aspekter
vilka bidrar till att göra oss var och en
till de unika individer vi är,
så är poeter.se ett forum
där mångfalden skapar förutsättningar för alla
att finna inspiration till
och att få lära av skrivandet här ...
Därigenom får nya skribenter
och så ock övriga medlemmar
oberoende av erfarenhet
möjlighet till att finna förutsättningar
till att kunna utveckla sitt skrivande!
Att lära känna den som skriver
eller ej
det är oväsentligt för många
Men för många andra är det just det
att kunna få möjlighet
till att lära känna författaren bakom de skrivna orden som
skänker verklig mening och innebörd
i de lästa publicerade orden ...
Om du önskar
att det ska vara irrelevant
vem du är,
vad du gör
och eller vilket kön du tillhör,
så är det precis lika ok
som det är för dem som tänker på annat sätt
kring sin närvaro här ...
Det väsentliga är
att vi alla var och en
respekterar varandra
och de olikheter och olika synsätt vi representerar.
För mig
är texten i sig sällan
någonting som når fram fullt ut
och får verklig mening och innebörd
om jag saknar någon som helst insikt om
vem som författat densamma!
Men det är som det är för mig - inte alltid men oftast ...
Respekterar din inställning
till och dina förväntningar på poeter.se.
Hoppas du också respekterar min!