Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Ja, vad skulle vi ha att prata om och inspireras av om det inte vore för Vädret ... I oktober 2014 när detta tillkom här eller när helst i tiden just nu ...


Kanske är det regnet som öser ner ...

... utanför mina fönster
vilket förstärker känslan
jag får av hösten  ...

En vacker årstid
men utan dig
som är ämnad för mig
nära tätt intill
är det svårt att ärligt säga
att hösten är en tid 
jag uppskattar och vill ...

Våren 
liksom sommaren
är mer den tid
som lindrar smärtan
i trasiga hjärtan
och de själsliga såren
med sitt hopp
och förutsättningar
för verkliga möten
som kan komma att bli
mer än så ...

Är nog fler än jag
som längtar 
efter att få känna
och uppleva livet
utifrån ett perspektiv
vilket utgår från att vara två ...

Ty tillsammans med den
som är ämnad för mig
finns det ingen årstid
vilken kan störa min sinnesfrid ...

Till och med ett höstlikt ösregn
kan jag finna njutning i då ...

 




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 37 gånger och applåderad av 5 personer
Publicerad 2026-02-06 05:33



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP