Till dig som tycker jag snedvrider bilden av många kvinnors situation kan jag blott vädja - Läs det jag förmedlar ordentligt och dra inte slutsatser utifrån de delar som stämmer överens med dina fördomar ... Tillkom här i november 2014 men tyvärr aktuell
Ibland tröttnar jag på att ständigt få höra ...
... om alla dessa kvinnor som
råkar ut för mindre goda
för att inte säga rent ut
monstruöst djävulska män ...
Efter ett liv där
jag såväl vuxit upp med
som mestadels haft kvinnor
som mina vänner och bekanta
är jag inte lika benägen
att döma ut merparten av
det manliga släktet
som direkt eller indirekt
skyldiga eller medskyldiga
till alla dessa misshandlade
kvinnors situation ...
Kanske för att jag
fått bevittna alltför många
relationer etableras
där de kvinnor och bekanta jag känt
valt bort schysta män
och istället valt
så kallade riktiga män ...
Testosteron-stinna, tuffa
vältränade och coola män
vilka behandlar dem som skit
i allmänhet och endast ser dem
som sexobjekt
eller
prenumerationsbaserade escorter
vilka kan sköta markservice
när de ej tjänstgör som
matchande sällskapsdamer
legitimerade med äktenskapsring på fingret ...
Tycker innerligt illa om
män som förnedrar och misshandlar kvinnor
oavsett om det sker
genom fysisk eller psykisk misshandel
eller både ock ...
Men det vore klädsamt
om den kvinnliga delen
av människosläktet
kunde uppskatta, vara rädda om
och ta vara på de män som är goda
och som vill dem väl
inte bara med vackra ord
utan också i praktisk handling!