Vissa stunder, så som just nu i detta skrivandets nu, känns det så här ... ... Men problemet för mig är att skilja på när det bara är akut och när det verkligen är som det känns att det är ... Tillkom här i december 2014 men inte inaktuell ...
Vad finns det kvar att göra ...
... när själens
obevekliga hopp
ej synes kunna
fortsätta sin
kontinuerliga restauration
och förbikoppling
när dess härbärgerande kropp
gång efter annan
ger opp
och säger att
nu är det oåterkalleligen stopp ...?
Det är den frågeställningen
jag just nu funderar över
och har att ta ställning till
då den intar
plats 1
på min tio i topplista
över livsavgörande
allra högst prioriterade beslut ...
Vill kunna säga till mig själv
lika självklart som tidigare i mitt liv
att acceptera det oundvikliga
ej heller nu är ett godtagbart
eller ens tänkbart alternativ ...
- Nej, jag är ej på väg
att lägga ner mina ansträngningar
ta ner skylten
och
låta situationen
få ha sin gång
mot min ''obevekligt''
slutgiltiga utgång ...
- Men inte ens jag
kan stå emot
det oundvikliga till slut ...
Behöver dig
din närhet
tätt intill ...
... för att
känna den livskraft,
energi och inspiration
din närvaro skänker mig ...
Behöver känna
att den dig
som jag så hett längtar
och vill
verkligen också finns till ...
... när jag dig
som nu,
så innerligt behöver
innan det är försent
och allt redan är över ...
Det finns inte så mycket
som förmår att skrämma mig
förutom att någonting
ska hända mina barn ...
Men att behöva ta farväl
och acceptera att allt är slut
utan att få ha haft
ett lyckligt liv med dig
det är nog det jag allra mest skyr
då du som är den dig
som är ämnad för mig
är själva livets innebörd och mening i sig ...
Just här och nu
mer än någonsin
fattas du mig!