Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Jag betydde inget för dig

Säg mig älskling
hur känns det för dig nu

Ligger du naken i fosterställning
med tårar rinnandes nedför kindbenen

Plågas du av minnen
minnen som gör nätter sömnlösa

Ser du något
Mitt synfält är dimmigt
och sträcker sig inte långt

Överlever du ensamheten
Jag är skör
och kan ej hantera ett tyst rum

Vaknar du av känslan
att den du höll kär svek dig
För mig har dessa tankar blivit rutin
med återkommanden varje morgon

Känner du dig blek och påmind
Du borde veta bättre

Du borde tycka illa om dig själv
över beslutet att välja bort
all omtänksamhet
och kärlek




Fri vers av Christian_H
Läst 328 gånger
Publicerad 2006-09-15 21:37



Bookmark and Share


    Johansson_
Mycket bra !

''Känner du dig blek och påmind
Du borde veta bättre''
2006-11-07

  Sländan
Aj, denna gjorde ont enda in i hjärtat... *plåstrar om* Det är det som gör den så himlans bra!
2006-10-06

    Erika H
djupt och rörande
mycket välskrivet
erika
2006-09-16

  Flickan*i*L*för*Lycka*
Den här var "svår", gripande och bra verkligen

"Plågas du av minnen
minnen som gör nätter sömnlösa"
speciellt den delen tycker jag säger så mycket...
2006-09-16
  > Nästa text
< Föregående

Christian_H
Christian_H