Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Styrkans chimär



När jag överväldigas
av känslan
av att få vara med
nära
likt ett barn
som gläds
omoget
märkligt utan egen aktning
över att räknas
med

Undrar då
om stoltheten är en kuliss
styrkan en chimär




Fri vers av Bögen
Läst 770 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2008-03-29 00:18



Bookmark and Share


  Gawain VIP
Stoltheten är en kuliss, kanske mur. Vad annars har vi att sätta emot innan närstriden blir ofrånkomlig.
Den är nödvändig och alla har den, bär en. Vare sig vi gillar det eller inte. Gillar vi den inte förnekar vi den, tror jag..

Här gäller att inte bygga hela sin identitet kring en mur/fasad, det gäller att vara lite smart. Ödmjuk rent av (?!).

Bra skrivet!
2008-03-30

  jardan
Vilka känslor du väcker genom dina vackra ord och vilka tankar...
2008-03-29
  > Nästa text
< Föregående

Bögen