Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

ge mig en fart som ett jetplan



Om jag har
släppt
måste jag
låta va?

låta
bli?

du var mitt varmfoder den där
vintern då jag tyckte om dig så mycket
även fast du aldrig
kom nära då

kände jag dig
från andra sidan bordet

utan dig vill jag bara ha
mindre kärlek och mer
vin
mer av
allt
för att fylla tomrummet

rött vin och
blå
lila ljus i taket att fokusera på
mer
trummor i huvudet att
ta bort tankarna på
mer ljud mer
fart så inga ord hörs så inga
känslor hinner tas upp


för då är allt bra
då är jag

borta

inte på samma sätt som
när jag
kollade in i dina ögon och du i mina men
jag är åtminstonde
borta
och känner samma
dimmiga känsla


jag hoppar mot marken
nu i vinter och
pustar ut min varma luft
jag stampar och stampar för,
du var min varma källa
och jag har inte listat ut än hur jag

ska värma mig utan dig




Fri vers av åttabitar
Läst 231 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2008-10-23 20:51



Bookmark and Share


  Матрёшa
vad fint och mjukt. Ung kärlek är alltid sorgligt vacker.
2008-10-23
  > Nästa text
< Föregående

åttabitar
åttabitar