Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Det som var vårt är fortfarande vårt men, dött

och jag går till vårat träd
ibland
där vi tillsammans
dog inför varandra

och nu
har du börjat leva igen för vi är inte
tillsammans

men det är så mycket jag
skulle vilja ändra på

ta bort lite av ringarna i stubben
ta bort lite av
de åren som gått och
gå tillbaka till oss
när vi fortfarande hade den där
levande glöden

och jag går till vårat träd
ibland
och ser på den
stubben

men
en
stubbe är ju
död







precis som vi




Fri vers av åttabitar
Läst 240 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2008-12-11 20:10



Bookmark and Share


  thyra VIP
Sorg och vemod i dina ord! Stubben är en fin metafor!
2008-12-11
  > Nästa text
< Föregående

åttabitar
åttabitar