10:19, och jag vet varför jag skriver
Det är inte på vilket sätt man färdas , genom vaga penseldrag korsande in. sprängande genom kubistiska öar skikt av motiv, fördelade, ohelade stringenser av frukt
[ jag vet varför jag letar söker det där oklara fenomenet de där sublima fästningarna som trådas tillsammans till en större Enhet en ny Trädgård att vandra in i. För jag ser och vet, att Allt inte är Detta, så även om den korta tid här, förväxlas med människans kännedom om alltings Vara ]
och hur en ram kan ställas diagonalt ett nytt motiv föder sig fram
bleknar i jämförelse och hur radiatorer sitter med sina ögon vägrande bildens äga
[ att besöka, skildra, måla, beundra, sitta still i eoner av tysta sekunder]
knyter sig fast, väver, spikar från den yttersta ståndpunkten; att inget är föränderligt
och hur cementerat livets skildringar är fastsurrad i en fåtölj av ensamhet
men fast beslutet att rita cartoons blåsa upp en ballong och fästa på
så hela världen ser
-
Det är inte på vilket sätt man färdas , genom vaga penseldrag
det är hur man härdas genom allt
som sker
[ Biljetten in är aldrig är aldrig att Vänta, aldrig att bara önska, aldrig att bara finna och hitta förklaringar, konkreta fastställda versioner spunnet ur oförståelse och kunskap som endast bara är likställt subjektivt, och har lika ringa värde; som den fasta väggens önskan, att påverka resten av rummet; att något aldrig kan bli oktavt eller ens runt, för dess reglar, positioner förbjuder, förhindrar tanken att låta släppa, att raseras till nytt, att inse; att hela rummet inte förintas, eller försvinner om Väggens arketoniska struktur skulle upplösas, helt ]
-
det är aldrig konsekvensen som är summan utan intentionens första drag
för den som lever i surrealism älskar det skeva rummet det självdrickande glaset de inuti-skalade bananerna
de strålfaktade människor, från diverse universum, med egna hemvister, med egna troll och förskönade berg, och hur glödlampor äter sina månar in
för det går inte att leva normalt och tro - att det är ett Sant
när alla måste härbärgeras på samma utrymmen av kaotisk stillsamhet
hur vi än försöker vända orden förklara eller ge våra blixtrande sken av stjärnors glödande stolthet
-
när speldosan för natten tickar igång
ligger vi i våra celler på mage, på rygg, på kant, dragen, fosterställda, öppna, spretande, letande efter något nytt att vakna till
oss själva måhända ?
vi vet aldrig någonting
-
och jag vet varför jag skriver för jag har sett dom alla
de sällsamma de försvunna de födda de prövande de sakta de snabba de visa de okloka de sjuka de tragiska de väna de olyckliga de smärtsamma de viskande de skrikande de gapande de blödande de genialiska de älskvärda de fria de fångade de röda de blåa de gula de ljusa de mörka änglarna demonerna fädrarna mödrarna syskonen
de slitstarka banden de tåliga
de porösa vagt skimmande fråntagna
embryon
och allt är i en ochsamma människa
-
vi målar alltid med de färger vi Äger
det gäller att blanda rätt nyanser och skära raka skarpa snitt
fördela rätt så att inte själen säljer sig fångad ur en annans ståndpunkt
frihet är att inse, att rikedom alltid kommer inifrån
ibland andas man alledes förmycket på en gramvåg av oxiderade drömmar
Fri vers
av
पिWhite Eagleॡ gästas av
Läst 502 gånger och applåderad av 14 personer Publicerad 2009-01-07 10:18
|
Nästa text
Föregående पिWhite Eagleॡ gästas av
Senast publicerade
No hay necesidad de explicar algo, usted no puede ver. jag hoppas du får ro F9 står alltid högre än frågetecknet råder Lyckliga gatan Det pågår ett slag som kan kännas, som tickande små från ett knappt ohörbart tillstånd strax över när jag vänder mig om, ur ett morgonstrimmat täcke men jag menar: om nu den här Anna-Maria Odell är kritisk till polisens och psykiatrins omhändertaga Se alla |