när ensamheten tar stryptag
när ensamheten tar stryptag
minnesluckor och tomma skrik
det ekar i huvudet
tvångsomhändertagande och låsta avdelningar
jag är jävligt trött på skiten
övervak och kroppsvisitationer
en duschlang borttagen
"häng dig"
jag vill inte mer. ta bort allt det onda, det smärtsamma
jag trasas sönder till en obetydlig liten fläck som går obemärkt förbi
ID-märkt och landstingetsbrallor
känner blickarna
två skötare på var sida
med "psykiatrin"-brickor
känner dom jävla äckliga blickarna
ta mig in på avdelningen igen snälla
när ensamheten tar stryptag
tar sönder mig själv tills jag tynar bort av ärr och tomrum
pissar positivt på benzo igen
kan inte minnas hur
minnesluckor
vet inte vad jag tagit eller när
vaknar upp på gatan
i bilen
på toan
vet inte hur fan jag kommer nån vart
minnesluckor och tomma skrik
det ekar i huvudet
hjälp mig någon snälla
vad hände sen?