Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

den blomstertid

jag närmar mig tiden

försiktigt steg för steg

har stått vid flodens strand för ofta

för att rädas det som oundvikligen sker


jag saknar tilltro till sekunderna

minuten är blott en illusion

timmar och dagar går alltid lika sakta

och åren är ett fåfängt hopp


om att den tid skall åter komma

med lust och fägring stor

då tiden gick att fånga,

sju och ett halvt var jag en gång




Fri vers av inteduintenu
Läst 222 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2009-08-04 00:30



Bookmark and Share


  Susanne Ljung Adriansson
Fint skaldat om tidens flykt och illusion. Sista raden fick jag fundera på några sekunder(!) innan jag förstod att det var år det syftades på... : )
2009-08-04
  > Nästa text
< Föregående

inteduintenu

Senast publicerade
Narcissus
Oderstrasse blues
**
*
.
*
*
*
* Se alla