värför kan du inte bara vara ful?
jag hade glömt hur vacker du va
snubblade över en bild på dig och förstod mig själv
då som nu
det gjorde ont en stund
det gör fortfarande lite ont
men jag kollade igenom gamla bilder
från vår början till vårt slut
det var fult
äckligt
avskyvärt
och så jävla vackert
du var så vacker när du ville
och jag var bara jag
säker på allt
och nu är jag jag helt ensam
på egna ben, på egen hand
det går bra faktiskt
men det är inte himmelriket längre
det är steg som jag måste välja noggrant för att inte trampa mig själv på
tårna
eller för att inte snubbla in i fel människor
(det är redan försent)
ta mig tillbaka
ta mig till framtiden
ta mig till ett ställe där jag mår bra
come and take all my troubles away
för det är så sant som det är sagt
jag är ful
punkt