Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

värför kan du inte bara vara ful?

jag hade glömt hur vacker du va

snubblade över en bild på dig och förstod mig själv

då som nu

det gjorde ont en stund

det gör fortfarande lite ont

men jag kollade igenom gamla bilder

från vår början till vårt slut

det var fult

äckligt

avskyvärt

och så jävla vackert

du var så vacker när du ville

och jag var bara jag

säker på allt

och nu är jag jag helt ensam

på egna ben, på egen hand

det går bra faktiskt

men det är inte himmelriket längre

det är steg som jag måste välja noggrant för att inte trampa mig själv på
tårna

eller för att inte snubbla in i fel människor

(det är redan försent)

ta mig tillbaka

ta mig till framtiden

ta mig till ett ställe där jag mår bra

come and take all my troubles away

för det är så sant som det är sagt

jag är ful

punkt




Fri vers av kentdrogad
Läst 422 gånger och applåderad av 6 personer
Publicerad 2009-08-12 17:35



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

kentdrogad
kentdrogad