Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

En liten tanke som återkommer ...
... oredigerat flöde som jag låter så vara
då tankarna i sig är lite för svåra att fånga för mig just nu ...




Några ord i gryningen

Dina ord värmer
min själ

men om än
det är ett tecken
på att livet
verkligen vill mig väl

och jag redan
älskar dig
innan du ens kommit till mig

så saknar jag dig
och hur din beröring
kommer att kännas

när du vaknar
nära
tätt, tätt intill
i efterdyningen
i den allra första gryningen

Det förunderliga är
inte känslan i sig
Känslan av
att inte ens känna
oro inför om jag
kan leva med dig

förunderligt är
att kärleken
inom mig
som jag känner för dig
får mig att undra
om jag ens kan tänka tanken
på ett liv utan dig ...

Har sökt din närvaro
under så många år
utan att den finna
så många år
att jag nästan förlorat tron
på att det fortfarande finns
en sådan underbar kvinna

någon som får mig att känna
allt det här jag känner inom
när du berör mig
med dina ord ...

... ord som når varje
skrymsle och vrå
i min själs allra innersta rum
... ord som får mig att vilja
se, beröra och lyssna till hela dig

för det känns som om du är ämnad
för mig  så som jag ock är för dig

Kanske borde det skrämma mig
utifrån de senare erfarenheter
jag rönt genom åren
vilka graverat sina spår
i de ärr som är kvar
efter alltför många sår

Men, Nej!
Du skrämmer inte mig
på något sätt
Du känns bara så
underbart förunderligt
alldeles absolut rätt ...

... så jag vågar inte låta bli
att försöka få möta dig
i förhoppning om att du en dag
kanske kommer att känna
något liknande för mig

att du heller inte kan tänka dig tanken
att leva ditt liv utan mig ...

Just nu
känns tillvaron tom utan dig
dig som får mig att känna
ljuset växa sig allt starkare
inom hela mig
när jag tänker på dig ...

Väntar på att du visar dig
snart i verkliga livet för mig

ty även om det förunderligt är
att jag redan älskar dig
och håller dig oändligt kär
så känns det naturligt
att bara låta mig själv lita till
den intuition du väcker inom mig
och som berättar att det jag söker
och vill få känna
kommer jag att finna inom dig ...

... så snälla,
du vackra söta rara underbara,
kom till mig ...







Fri vers (Fri form) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 728 gånger och applåderad av 22 personer
Publicerad 2011-06-03 06:36



Bookmark and Share


  Amari
"saknar jag dig
och hur din beröring
kommer att kännas"

Ja, man kan riktigt känna elektricitet i kroppen blott av tanken på en hett efterlängtad beröring. Då och då gör även hjärtat en och annan volt.

Fin text om längtan!
2015-09-25

  swimsus@gmail.com
Fint kännande text om något som skulle kunna vara ett lyckligt slut, vem vet....har haft samma tankar men tyvärr är det man förväntar sig så mycket bättre i fantasin än verkligheten..
2011-07-30

  aol
bara så vackert skriftat
2011-06-20

  Linda CH
Vacker sann kärlek! Behaglig, längtande, känslosam text för en romantiker som jag.
2011-06-16

  Lena Själsöga Keijser
dina ord

jag fylls av tårar...tårar är ej negativa
de är pärlregn

du skriver sannhetens möte
kärlekens sanna möte
det möte vilket meningsmötet
i fram ur dås ljus i är

och du skriver det berörande vackert

och
djupt i det inre
vet vi
det mötet finns

tack att du är
2011-06-05

  Maj-Lis VIP
Underbart att läsa...om denna längtan som till den vackra kärleken
2011-06-04

  karenina VIP
underbart flöde av tankar och insikter där kärleken är något väldigt mycket högre än bara personen i sig, allt det där som alstras till, från, ur och som gör känslan till något mycket större
2011-06-04

  Ninananonia VIP
:)

Underbar

är din dikt!

Varje ord berör..

desa vackraste ord i gryningen...
2011-06-03
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP