Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Oki! Ännu en tradare av format med ett innehåll som vissa tycker börjar bli lite jobbigt ... Men det är intet mot vad det är att sakna dig som är ämnad för mig ...


Godnatt min vän ...

... även om det ännu är
rätt långt ens till kvällningen ...

Men du är inte här
där jag nu är
och att då somna utan dig
nära tätt intill
är inte precis det jag allra helst vill

Ty att krypa ner ensam
i en säng
som är lika ödsligt tom och kall
när jag ska lägga mig
som när jag sedan vaknar
har liksom för mig ingen poäng

då känslan inom mig
håller mig vaken natten lång
Känslan av hur mycket
jag dig älskar och saknar

Men så här inpå dagen
faller även jag för utmattningslagen
eftersom du ännu ej finns hos mig
och jag ej ens vet vem du är
med säkerhet 
som i denna min nuvarande verklighet
är den dig som är ämnad för mig

Vet bara att inom hela mig
att du finns här någonstans
bland tillvarons alla
såväl kända som okända
små skrymslen och vrår

Uppgiften jag tagit på mig
att se till att äntligen åter finna dig
är minst sagt tämligen svår

Men med lite mer fortsatt vilja
och obeveklig envishet
tror jag mig om att en dag kunna skilja
mellan vad som är dröm och verklighet

... Om än jag djupt inom mig
rent intuitivt redan vet
att du är någon som närmast kan
definieras som någon man
nog endast kan finna
på vägen mellan dröm och verklighet
Ty du är den vackraste kvinna
jag någonsin funnit
Och framför allt är du
den allra sista kvinna
som kommer att mitt hjärta ha vunnit

Tror dock sömnen måste få låna mig en stund
ty mina sinnen och mina ögon tillika
behöver nog få sova en liten blund
om du ens ska kunna få en chans att mig
med din efterlängtade närvaro berika ...

Men du fattas mig!

Det vill jag inte glömma bort
att få berätta för dig ...

 

 




Fri vers (Fri form) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 512 gånger och applåderad av 20 personer
Publicerad 2012-11-02 10:44



Bookmark and Share


  Magica
Fint och längtansfullt, kram.
2012-11-03

  ia VIP
Även om dessa rader är full av så mycket känslor
Så lyser den innerliga längtan igenom.
Den där som biter sig fast.
Dessa rader får mig att se med andra ögon.
Att lära sig att uppskatta om man redan har
Men inte riktigt förstår.
En innerlig och sann kärlek.
Inte att dela molnen med, utan den grå vardagen.

En fantastisk text med starkt innehåll


2012-11-02

  Solitaire VIP
Att få fram det känsliga
utan att passera gränsen
till patetiskt,
det är inte lätt.
Men det har du ett sjätte sinne för!
Den här borde du ha en placering för :)
2012-11-02

  Ritva
saknad,, ja..kändes genom hela dikten..hopppas du hittar..
2012-11-02

  Millan1
Sov gott och hoppas sömnens drömmar gör dig lite mer tillfreds.
Sökandet tar tid men som min pappa alltid sagt, man vet inte vad man möter bak' nästa gathörn!
2012-11-02
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP