Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Ingen ursäkt - Men likväl en förklaring ...


Jag skriver faktiskt också lättsammare texter ...

... när livet är lite mer lättsamt
och kärleken 
så där alldeles underbart
upptar min tid
på heltid ...

Men just nu är det ej
så där alldeles lättsamt
som jag önskar
att det kunde vara ...

... åtminstone lite
lättsammare än vad det 
just nu tyvärrr är ...

Och så är det ju förstås
det där med kärleken
och den tillhörande
dig som är ämnad för mig
som är förutsättningen
för att kärleken 
ska infinna sig 
på heltid här hos mig ...

... Därför blir det rätt 
tunga flöden på många sätt
men också en hel del
smäktande och trängtande
längtande ord
i den ständigt pågående
affirmationsprocessen ...

Försvinner dock ej
när jag väl 
funnit den dig
som är ämnad för mig

och du fyller min tillvaro
med din fulla närvaro

Då om inte förr
lär en hel del mer ljusa glada
ordflöden berätta om 
all den glädje och lycka
jag fyller och vill få fortsätta fylla
återstoden av det liv
jag har som är mig givet
från och med du
som är ämnad för mig
till och med döden ...

Intill dess 
försöker jag ha en positiv utblick
även när mina allra mörkaste flöden
speglar lite för mycket
av den rådande själsliga
och praktiskt rådande nöden ...




Fri vers (Fri form) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 486 gånger och applåderad av 15 personer
Publicerad 2012-11-28 18:05



Bookmark and Share


  Regn & Grus
Kärleksfullt tänkt och vackert skrivet.

2012-11-30

  Millan1
Livets berg-och-dalbana...
2012-11-30

  Lena Själsöga Keijser
i det jag läser dig
andas dig
kanske flödena kan tyckas vara tunga
dock upplever jag ljus i flödena
vilka lyfter det vilket kan tyckas skrivet tungt
2012-11-29

  Solitaire VIP
Det är bra gjort i mörkret,
att orka hålla en sån
positiv ton ändå.
Dina affirmationer
ger oss alla näring
<3
2012-11-28

  Angel of love
Tycker att det är bra att man vågar visa dig sårbar,stark,lycklig och ledsen! Det är då man får ner de texter som berör och man har fått ventilera sig lite! Man vet att det finns nån där som bryr sig!

Och dina texter är alla helt underbara, tunga eller inte!
2012-11-28

    Ken Cassel
Klart att du gör, vännen! :)
Bra

Mvh..
2012-11-28
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP