Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Going under

Jag ligger vaken i sängen.
Jag har ont.
Kanske för att jag saknar dig.
Eller för att allt mörker kryper in igen.

Jag vill kväva mig med kudden.
Jag vill dränka mig i badkaret.
Jag vill hoppa från taket.

Dessa tankar håller mig vaken.

Jag kramar kudden.
Jag stänger av vattnet.
Jag klättrar ner för stegen.

Nu ligger jag här.
Och längtar efter något.

Något som kan ta bort smärtan för en liten stund.




Fri vers (Fri form) av ensamvargen
Läst 335 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2013-05-25 21:40



Bookmark and Share


  träsnidaren
Så enkelt men så bra. Starkt och igenkännande.

2013-05-25
  > Nästa text
< Föregående

ensamvargen
ensamvargen