Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Är både natt- och dagmänniska tillsammans med den jag är ämnad för och som så ock är ämnad för mig ... - Men annars är jag mer nattens vän ...


Nocturne ...

Sov sött, min älskade vän ...

... det är ännu många timmar kvar
intills skymningen ...

... åter bjuder in kvällningen
till att få skapa den atmosfär
som skänker oss stämningen
vi så hett efterlängtar ...


Den där
vilken förbereder

oss var och en
som älskar och trängtar ...

... inför att få
omslutas av
den mörka stjärnklara natt
vilken inbjuder älskanden
till att få avnjuta
alla sina tårar
men än mer alla sina skratt ...

Intills vi i efterdyningen
somnar nära, nära
tätt intill
i varandras famn
alldeles innan gryningen ...








Fri vers (Fri form) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 605 gånger och applåderad av 21 personer
Publicerad 2014-02-15 18:30



Bookmark and Share


    Anna Sefyrin Höijer
Ljuvligt vackert!
2014-02-25

  Rozsi.kovacs

Ljuvlig jätte vacker
2014-02-16

  Gisela Nordell
ömsint och
mycket romantisk
hoppas så må bli
kärleken står dig bi
2014-02-16

    ej medlem längre
Varm och vacker!
2014-02-15

  ResenärGenomLivet
Så vackert skrivet med mycket längtansfull kärlek...mmm...
2014-02-15

  AgnesP VIP
åh så väldigt fin..
2014-02-15
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP