Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Ännu ett för omväxlings skull lite kortare perspektiv på det som händer i mitt känsloliv ...


Det är när natten är som allra mörkast ...

... och blott stjärnhimlen
är det som finns
vilket omsluter mig ...


Det är då det känns som
om Universum
på ren pin tji
påminner mig som mest
om den
smärtsamt närvarande frånvaron
i mitt liv 
av allt det jag minns
som berör dig ...




Fri vers (Fri form) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 377 gånger och applåderad av 21 personer
Publicerad 2014-03-13 00:11



Bookmark and Share


  ninfea
Fin denna!
de första tre raderna berör och skulle kunna stå för sig själv
2014-03-15

    ej medlem längre
Så berörande o vackert skrivet Peter..

2014-03-13

  Bo Himmelsbåge
Fin dikt om vår ensamhet
o om Universums stjärnebloss
som myllrar av liv o ljus...
... kanske det besöker oss en natt ...?
2014-03-13

  Rozsi.kovacs

En stark o känslofylld text
2014-03-13

  Niclas Petersson
Mycket vackert. Tycker framförallt om inledningen.
Gillar.
2014-03-13

  ResenärGenomLivet
Det är ju mörkast före gryningen...
hoppas ljuset kommer snart...
2014-03-13

    ej medlem längre
Nätterna blir långa, känner igen detta.
2014-03-13
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP