Affirmation, affirmation, affirmation ...
Kärleken jag känner för dig ...
... som är ämnad för mig
har inga begränsningar
eller söker finna sig
någon som helst väg
för att att skydda mig
från att bli sårad av dig ...
Och varför skulle den?
Ty om så vore fallet
skulle du ej
vara ämnad för mig ...
Du är allt
jag någonsin drömt om
och mer än allt
jag någonsin önskat mig ...
Och känslan
du väcker inom mig
vet jag att jag så ock
väcker på samma sätt
inom dig ...
Känslan som
berättar för mig
att du är den rätta för mig ...
... och att du liksom jag
finner njutning i och av
att få ge njutning
och se den du älskar
njuta, skratta och gråta av glädje
och må bra ...
Precis så som
det känns
när vi
äntligen
per definition
är den ljuvaste förening
av det den dig som är du
och den mig som är jag ...
Kanske är det
blott en önskedröm
men om någon
drömmar till verklighet
förvandla kan
och så ock verkligen gör
lite oftare än blott ibland ...
... så är det jag ...
Därför vet jag inom mig
att det en dag
kommer att bli du och jag ...