Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Den fjuttiga lilla

Den lilla mot den starke
vad blir utgången...
En ond tanke mot en god tanke
vad blir utgången....
En flicka mot en pojke
vad blir utgången

Visar vi flickor för mycket respekt
Eller visar vi för lite
Något känslomässig mot en
hård blank yta
Kraven är mer, man begär mer
Finns det någon rättvisa

En liten tanke av en liten själ
den bara försvinner bort i rymden
Ingen noterar varför just lilla jag
har något att säga.
En manlig dominerande röst säger:
Vadå, du får väl lika mycket av uppmärksamhet

Känns tongångarna igen, det är något
man borde beakta
En liten fjuttig flicka har inget att
säga till mot de stora starka
Finns det ingen revolution att man
kan förvänta något annat

Man hör i bakgrunden.....
Nej, det är bra som det är....


JossG




Fri vers av Josse G
Läst 462 gånger
Publicerad 2007-01-09 23:31



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Josse G