Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
En liten nattlig reflektion ...


Tyst gryning


Fullmåne
i gryningsljus
vinden stillnad

Tyst natt
vilar ännu över mitt hus
i väntan på dagbräckning
i väntan på det
vi vet kommer bli skillnad

oförvandlat
i viss utsträckning
färdigbehandlat
gårdagsbrus
i väntan på förhandling

i ännu ej drömda drömmar
verklighetsförvandling
i väntan på
vad morgondagens strömmar
skulle kunna bjuda på

och det där lilla
jag själv stilla
önskar få

ett fullgott skäl
att stanna kvar
i förändringen
här och nu

för att inte återgå
till det som inte längre är

typ sådana företeelser
som är som du

ett kvardröjande
bakgrundsbrus
belyst av fullmånen
och stilla gryningsljus




Fri vers av Peter Stjerngrim VIP
Läst 746 gånger och applåderad av 6 personer
Publicerad 2007-07-31 05:07



Bookmark and Share


  Solstrale VIP
Gillas skarpt!
2018-04-08

  alvan
Bara sanslöst vackert... fyller mig med känslor.
Men oavsett är bara orden i sig något som målar nattens tänkbara tankar väl.
2012-02-05

  Iza
den absoluta känslan, att vara i
natten till i morgon.
2007-09-30

    Pivvi
En text med så mycket värdefullt innehåll att jag inte kunnat smälta det tillräckligt för att kunna skriva en bra kommentar. Gillar speciellt raderna: \"oförvandlat---i viss utsträckning--- färdigbehandlat\", genomtänkt fin text!!!!
2007-07-31
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP