Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Om metrologi är vad vi tror på

Regn som silar ned för rutorna
även om metrologen sa i morse
\"det blir en dag med fin fint väder\"
Så jag har slutat tro, tro på sommaren
jag har slutat tro på allt som hör sommaren till;

Sol
bad
färskpotatis
makrill
sill
gräddfil
salta stänk
augustimåne
ditt leende
kräftor
jordgubbar
bruna ben

Så långt har det gått nu, att jag förlorat min tro.
Tron på en underbar sommar.




Fri vers av Gone
Läst 272 gånger
Publicerad 2007-08-07 18:10



Bookmark and Share


    pladask
det är jobbigt när de höga förväntningarna gör det omöjligt att njuta av en sommar som ändå borde kunna va helt okej, om man bara accepterade den för vad den är. så känner iaf jag.
2007-08-07
  > Nästa text
< Föregående

Gone