Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Morgoninsikter ...




Jag tänkte skriva om kärlek ...


... daggbeslöjad blåklint och timotej
Smultronröda läppar som tillhör dig
som med kärleksfyllda blickar
innerligt längtar och trängtar
efter att bara få vara nära
tätt intill tillsammans här med mig ...

... Men så ser jag mig i spegeln
och inser rätt så snart
att det nog lär får vänta till en annan dag
även om det kunde ha varit
alldeles underbart ...




Fri vers (Fri form) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 614 gånger och applåderad av 10 personer
Publicerad 2007-08-14 06:45



Bookmark and Share


  Amari
Usch att vi skall hugga oss själva så i bröstet. Bryr mig inte så mycket om att titta i spegeln längre. Och foton på mig väljer jag med omsorg. Vill bli glad, när jag ser mig själv, vilket jag faktiskt kan bli nu ibland.
Hoppas de smultronröda, mjuka, sommarsmakande läpparna är hos dig idag.
2015-09-03

    M
Glad och rolig ett leende srungo ut på mia läppar...
2007-12-10

  Lena Krantz VIP
Jag undrar också vad du såg i spegeln? Eller det kanske bara var lite för tidigt på dagen? *skrattar*
Hur som helst en jättefin text och fasiken vad man längtar till sommar och smultrun du!
2007-11-26

    Pivvi
Härlig text med smak och tempo i!!!
2007-08-14

    Idun 1
Vacker, ömsint dikt om längtan
efter innerlig kärlek... extraplus
för rimmen.
2007-08-14

  Catrin
Kan inte låta bli att undra vad du såg i spegeln... hur som helst den där längtan känns igen och du skriver den väl.
2007-08-14

  charlotte hedendahl
Väldigt fin!
2007-08-14
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP