Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Det sägs att kärleken övervinner allt

 

du kommer att finna kärleken till slut

det dödar mig inombords för stunden

en dag är det för evigt, jag vet

från båda sidor

för älskling, det finns inget som heter vi

det har aldrig funnits

mer än i våra drömmar, en enkelt svår livlina

att hålla hårt i för att i stunden härda ut

 

men jag trodde det var kärlek

ja, det slog hårt likt kärlek

men det var något mer

mer än kärlek i ord kan beskriva

mer än jag någonsin kan förstå

kanske förälskad besatthet

och det var redan då för sent

 

för jag föll vid ditt hesa hej

när mitt namn ljöd ur din välformade mun

men det är för sent

jag tänker på dig också älskling

men du finns inte längre hos mig

jag begravde ditt ansikte djupt inom mig

 

ett vackert minne du är

det bästa jag bär, ett älskvärt minne

 

säg aldrig mer att du älskar mig

för kärleken övervinner allt

och jag dog där, den där dagen

men vi är, vi var

sedan länge döda

 

älskling, låt mig glömma




Fri vers av LadyFool
Läst 287 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2008-09-19 23:11



Bookmark and Share


  Ewa-Britt Nilson VIP
Svårt att glömma!!!
Det innebär att man
hela sig själv, på allt
det, som var, måste:
====TÖMMA====
2008-09-19
  > Nästa text
< Föregående

LadyFool