Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

kärlek i en folkabuss

Jag vill ha en folkabuss med gardiner av regnbågens alla färger. Med hjärtan på. Kärlek. Vi är ett. Däri ska vi sitta, jag och min familj. Massa underbara gosbarn. Massa äkta kärlek. Sårbarhet, rädsla, lycka, förvirring och oändlig KÄRLEK!
Trötta, irriterade varelser som älskar varandra. Där finns jag och min livskamrat. Vi ler och vi gråter mella snytpapper, glasspinnar och ruttna bananskal.
Vi färdas mellan berg och dalar, sjöar. Kalla fjällforsar svalkar våra kärlekshettade små varelser. En familj ska jag ha när jag blir stor.




Fri vers av sanrie
Läst 168 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2010-04-19 20:46



Bookmark and Share


  Larz Gustafsson VIP
Skulle ni ha dekaler i form av blommor på bussen...?

"Kärlek i en folkabuss"...Det är musik i den titeln.
2010-04-19
  > Nästa text
< Föregående

sanrie
sanrie