Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Gråt inför din fiende

Du måste våga gråta när fienden ser på.
För alla är vi systrar och bröder.

Din kärlek är din bästa vän och fiende likaså.
Jag är inte den du tror utan just precis som du.

Mörka, tysta nätter gråter vi oss till sömns.
Ensamhetens känslor isolerar oss från våra riktiga Jag.

Gråt inför din fiende för det är din bästa vän.
Kyss bort din broders tårar för han är du och du är han.

Måla silver och guld.
Njut av dina andetag för du lever just nu. Inte då.

Tyst.
Gråt stilla ut alla tårar för de trånar mot bäcken.
Bäcken där de förenas med allt.




Fri vers av sanrie
Läst 138 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2010-06-18 11:55



Bookmark and Share


  PPQ
underbar och tänkvärd
2010-06-18
  > Nästa text
< Föregående

sanrie
sanrie