Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

ingenting är sagt

Ingenting är sagt
du är absurb

jag står i regnet
plockar bär från din panna
lyser sjuk

månen äter oss i natt
i natt går du hem

trottoaren glänser från regn
regn som passerat
regn som fört med nytt

nytt liv i mig
ditt liv i mig
växer

sluta aldrig le
du är vacker
vackrast
när du ler

stanna
jag somnar in
utan dig

håll mig kvar
håll mig kvar här

eller

ta mig på upptäcksfärd till regnbågen




Fri vers av sanrie
Läst 354 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2010-08-28 16:53



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

sanrie
sanrie