Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

En helt vanlig natt...

jag somnar varje natt
någon gång tillslut
det kan dröja länge
för jag kan inte sluta tänka


varför gjorde Gud oss trötta?
varför måste vi sova?


en gång tänkte jag på kärleken
undrade när jag skulle få uppleva den
alla pratar ju om kärleken
hur bra den är, hur hård den är
hur kan någonting vara så underbart bra
och så fruktansvärt hemsk på samma gång?
omöjligt, tänkte jag
det händer då aldrig mig

nästa dag kom den och tog mig




Dagbok av Missi
Läst 565 gånger
Publicerad 2005-12-20 07:48



Bookmark and Share

  Missi
Missi

Mina favoriter
dina ögon