Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Så sa ormen i paradiset till Eva för att locka henne till olydnad och synd. "...jag skall sätta fiendskap mellan dig (ormen) och kvinnan och mellan din säd och hennes säd. Denna skall söndertrampa ditt huvud, och du skall stinga den i hälen" Första Moseb


Skulle Gud ha sagt?

Den attityden till Guds Ord har vi kvar i allt större och större utsträckning i vår så kallade upplysta tid.

Inget annat land eller folk i världen har så väl dokumenterad och bevarad historieskrivning som Israels folk.

Framtiden kommer att utvisa om bibeln var inspirerad av Gud eller ej. Redan har ju massor av dess förutsägelser slagit in som var förutsagda långt innan de hände som Jesu Kristi kommande i världen.

"...mina händer och fötter hava de genomborrat." Ur Psaltaren. Vem är detta om inte förutsägelse om Jesus Kristus?

Daniels bok liksom Uppenbarelseboken berättar om vad som komma skall och vi kan se och avgöra själva då när detta händer om bibeln var ett människoverk eller Guds verk.

"Sedan fick jag (Daniel) i min syn om natten se, huru en som liknade en männisoson kom med himmelens skyar; och han nalkades den gamle och fördes fram inför honom."

"Men sedan skola den Högstes heliga undfå riket och taga det i besittning för evig tid, ja, för evigheters evighet."

Uppenbarelseboken talar om att den orättfärdige fortfare att göra orätt och den orene att orena sig, den rättfärdige fortfare att öva rättfärdighet och den helige att helga sig.

Se, jag kommer snart, och min lön med mig, för att vedergälla var och en såsom hans gärning är.

Jag är A och O , den förste och den siste, begynnelsen och änden.

Saliga äro de som två sina kläder, att de må få tillträde till livets träd och genom portarna ingå i staden.

...Jag är Davids telning och ättling, den klara morgonstjärnan.

Och Anden och bruden säga: Kom! Och den som hör det , han säge:Kom! Och den som törstar, han komme, och den som vill, han tage livets vatten för intet.

Om någon lägger något till denna boks profetia på honom skall Gud lägga de plågor, som äro skrivna i denna bok.

Och om någon tager bort något från orden i denna profetias bok, hans del skall Gud borttaga från livets träd och från den heliga staden, om vilka det är skrivet i denna bok.

Jag tror att den som föraktar bibeln bör ta sig en ordentlig funderare på sina värderingar. Ty snart och mycket snart kommer Guds Ord att bekräfta sig själv genom Jesu Kristi uppenbarelse i skyn varom jag drömde så levande och kraftfullt i natt.
Den drömmen var mycket ljuvlig och jag ville inte vakna utan försökte somna om för att om möjligt fortsätta att drömma vidare.

Den drömmen gav mig den här texten som för mig är en levande verklighet.




Övriga genrer av Bibbi VIP
Läst 1542 gånger och applåderad av 11 personer
Publicerad 2011-05-21 23:56



Bookmark and Share


  Karl-Bo Lundstedt VIP
Amen!! Ske alltså!!!!
Så ÄR DET!!!
Ja, Herre ge oss fler drömmar...

"Och det skall ske därefter att jag skall utgjuta min Ande över allt kött, och edra söner och edra döttrar skola profetera, edra gamla "män/kvinnor" skola hava drömmar edra ynglingar skola se syner;

också över dem som äro tjänare och tjänarinnor skall jag i de dagarna utgjuta min Ande.

Och jag skall låta tecken synas på himmelen och på jorden: blod och eld och rökstoder.

Solen skall vändas i mörker och månen i blod förrän HERRENS dag kommer, den stora och fruktansvärda.

Men det skall ske att var och en som åkallar HERRENS namn han skall varda frälst. Ty på Sions berg och i Jerusalem skall finnas en räddad skara, såsom HERREN har sagt; och till de undsluppna skola höra de som HERREN kallar."


applåder + Bo-märke
2011-05-22

  Regular
Tror att denna text är viktig ur många aspekter, fler än vad jag tror att jag ens kan förmå förstå
Tack för att du delar med dig :-)
2011-05-22

  walborg
Varmt tack Bibbi.
2011-05-22

  mare VIP
Din text talar...och är en levande verklighet, för många en dårskap, men
INTE för oss som tror !
2011-05-22
  > Nästa text
< Föregående

Bibbi
Bibbi VIP