En ond text. Att dedicera vore grymt.
Förakt
Du är översocial hyperbanal aldrig radikal
Nogrann med bilden
Inrutad och kuschad nyduschad smårushad
Aldrig vilden
Aldrig tanklös lössläppt alltid tillknäppt
Försiktigt reaktionär
En resenär som vill vara populär
Din intressesfär är en ren chimär
Du är plastisk och tillgjord faller i god jord
Självgod smidig som skam
Blänkande tänder välskötta händer fasar för bränder
Ta en sak i sänder försiktigt fram
Foten på bromsen blicken på vägen trygg i alla lägen
En ofattbar mes
Råkoll fattar noll akta troll
De tar din boll så göm dig bakom en kines
Du är svag och rädd lättledd
Usel flat och osofistikerad
Längtar efter kraft som du aldrig haft
Att se dig gör mig bara deprimerad
Du är slöseri med utrymme lika nyttig
Som en finne där bak
Du är slak aldrig rak ett spakt vrak
På ett hett plåttak du ger mig avsmak
Jag tappar aptiten när jag ser dig
Din vidriga ursäkt för en karl
Värdelös skamlös lätt nervös
Du känns mer och mer pompös för varje steg du tar
Varför skulle någon vilja ha dig kvar?