Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Golf ... ett otäckt spel.


John Daly


Jag viftar och slår
Och chippar och puttar
Jag missar mitt spår
Där greenerna sluttar
Jag klämmer en tår
Vilken otur jag har
Och John Daly han går
På strax under par

Jag vänder på ruff
Och skyfflar bland sand
Jag känner mig tuff
Och duktig ibland
Men så slår jag en duff
Och bollen blir kvar
Jag får se hur en puff
Ger John Daly ett par

Jag står vid tee
För hål nummer två
Arg som ett bi
När den lede skall slå
Och jag kväver ett skri
När bollen den far
Och John Daly slår i
För strax under par

Det är bara ett spel
Jag spelar nån kväll
Men jag för min del
Har en vibb speciell
En känsla av fel
Hos min konstgjorda karl
Som står där så stel
När John Daly gör par




Fri vers av Uffe Agnetun
Läst 234 gånger
Publicerad 2006-05-28 16:39



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Uffe Agnetun
Uffe Agnetun