Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Tänkvärt?


Vuxen


En gång i min barndom snattade jag choklad
Och en gång tog jag plommon från grannens träd
För mig just då var det en kommandoräd
Kulorna ven genom plommonträdets blad

Man flydde med bytet så uppspelt och glad
Och sen hem till mamma och insvept i pläd
Hörde sagor läsas där prinsar var med
Det var ute på landet långt från en stad

Som barn var det mesta spännande och nytt
Och man såg bara det som var rakt framför
Ögonblicket av fantasi så snyggt prytt

Men som vuxen så är det som något dör
Det är allt för många order man har lytt
Kanske till och med slutat fråga varför




Fri vers av Uffe Agnetun
Läst 267 gånger
Publicerad 2006-05-29 14:17



Bookmark and Share


  Teresia Ridell
Det ligger mycket sanning i det !
Som vuxen går man förbi mycket, missar ofta det där lilla som barnen ser.
Men när man får/har ett litet barn med sig ute o går så ser man plötsligt igen ( tar sig tid att se, lukta på blommorna, njuta fritt ).
2006-05-29
  > Nästa text
< Föregående

Uffe Agnetun
Uffe Agnetun